Sunday Funday

Oj, jag glömde visst av bloggen igen. Nej, men det gjorde jag faktiskt inte. Skrev ett sjukt långt inlägg på ipaden häromdan så försvann allt och då blev jag lite lack och struntade i att skriva över huvudtaget. Men jag har sagt det förr och säger det igen, jag gillar bara att blogga från datorn. Och jag sitter aldrig vid datorn, där har ni anledningen. Jag sitter aldrig vid datorn nu förtiden. Försöker att använda internet så lite som möjligt faktiskt. Jag vet inte, vill inte vara lika beroende av den som jag var förra året och det känns mycket bättre att inte sitta vid den hela tiden. Dessutom funkar ipaden bra också. Det enda jag riktigt använder datorn till just nu är mina skolarbeten. Vill att de skall vara så snygga som möjligt och då gör jag de helst i datorn! Mycket skönare för då ser man allt mer klart framför sig. 
 
Vad har jag på gång i mitt liv just nu då? Inget speciellt direkt. Skolan precis som vanligt, vilket är ganska tråkigt. Det gör även att jag inte är lika pigg på allting. Jag har även börjat att äta lite nyttigare. Till exempel så blir det inget godis, ingen läsk, inget snacks och dylikt fram till min födelsedag och jag har hållt mig i snart en vecka. Det är väldigt frestande då det står en påskmust i vårt kylskåp men nej, jag skall inte falla för det. Farmor sa att jag såg mycket piggare och gladare ut än i vanliga fall. Tror jag faktiskt har blivit lite beroende då jag går och kliar mig i fingrarna och letar efter nyttiga snacks även om vi kanske inte har det hemma. Men istället för läsk så blir det kolsyrat vatten, vanligt vatten, juice eller te. 
 
Idag har jag pluggat lite matte och skall snart sätta mig med engelska inlämningen som skall in nästa vecka. Skall typ bara skriva en sida om Kalifornien så det är inte så mycket, då det är en gruppinlämning. Efter det så har jag och pappa planerat att spela lite Mario Kart mot varandra då vi drog fram vårt Wii igår. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback