London, Juni 2014

Torsdagen
Så allt började då med att vi åkte till London tidigt på torsdags morgonen den femte. Vi var nog framme vid två tiden (engelsk tid) och tog det mest lugnt. Åt lunch på hotellet och gick sedan och handlade på Oxford Street då vi bodde typ tio meter ifrån. Vi gick och gick hela dagen och letade efter Primark hur länge som helst innan vi gick tillbaka och insåg att vi i princip bodde granne med det... Smarta.
Fredagen
Vi bokade biljetter hemma i Sverige till London Eye som var fria vilket innebar att vi kunde välja när vi skulle åka. Eftersom att vädret vart otroligt fint så valde vi att göra det just på fredagen. Det var bara två kilometer från hotellet och aldrig att vi skulle ner i tunnelbanan i den värmen. Halvvägs så satte vi oss på en restaurang bara för att få något att dricka. Tillslut kom vi då fram till hjulet och ställde oss i VIP-kön! Gick otroligt snabbt och snart så var vi upp i luften. London är så otroligt vackert och vi tog massor med fina kort. 
 När det var klart gick vi bort till Big Ben då mamma och jag ville ta ett kort (nästan!) identiskt till ett annat som vi tog för sju årsedan. Identiskt blev det ju inte men det var kul att se den lilla förändringen som faktiskt hade hänt. När vi var klara där gick vi i riktning mot hotellet men stannade på samma restaurang som innan och åt fish & chips. Ett måste nästan varje gång jag är i England. Och servitören var det inget fel på. Skitsnygg och enligt våra mammor sneglade han på oss hela tiden men ingen annan (önsketänkande kanske?). Vi drog oss sakta men säkert tillbaka till hotellet och gick runt och shoppade en stund till. Efter det satt vi i hotellbaren nästan hela kvällen innan vi drog upp på Hannahs och Annikas hotellrum och drog i oss varsin balong med helium. Fullt normala...
Lördagen
Det började med regn. Typiskt England eller hur? Vi drog på oss jeans och åkte ganska tidigt till Madame Tussauds och fick stå i en halv timmes kö och kom sedan in. Var ju där i Mars så jag kände inte ett jättebehov att ta kort med alla men det var ändå kul att se att de flyttat runt på lite av dockorna. Direkt efteråt drog vi till Nandos eftersom att de andra aldrig ätit där och för att maten är gudomligt god! 
Sen åkte vi tillbaka till hotellet och tog det lugnt tror jag... Blev osäker. Eller vi kanske gick på Oxford Street. Jag kommer faktiskt inte ihåg. Aja, sedan bytte Hannah och jag om och åkte vidare mot Wembley eftersom att vi framför allt var där för One Direction-konserten. Vi fick gå runt hela arenan men det gjorde inget då vädret var underbart. Stötte på några svenskar på vägen upp till vår sektion så det var lite kul. Först letade vi upp våra platser och köpte sedan mat. Konserten var så jäkla bra. Så underbart när först 5SOS kör och sedan One Direction, älskart. Vi stod och viftade med vår enorma svenska flagga och bara hade skitkul. Det tog oss ungefär en timma att komma tillbaka till hotellet men det var ganska okej eftersom att vi skrattade mycket på vägen. Väk framme så satt vi i hotellbaren och lånade Wi-Fi oc sedan blev det läggdags
Söndagen
Usch, jag vart på sämsta humöret på morgonen då folk i allmänthet inte visade någon hänsyn i London och mitt öga bara rann och rann pga ändrat klimat. Tror till och med att jag hade huvudvärk. Vi delade iallafall upp oss så jag fick lite ensamtid med mammisen. Vi stack iväg i jakt på den nya Mortal Instruments-boken och tillslut hittade vi den! Dessutom var det special pris så jag fick köpt en ny John Green-bok (författaren till The Fault In Our Stars). Efter gick vi mest runt och kollade i alla turistbutikerna. Alltid kul att se vad som finns. Var tillbaka till hotellet runt två där de bara spelade Olly Murs-låtar så mamma och jag satt och myste i väntan på de andra. De kom runt halv tre och då hämtade vi ut våra väskor. Vi tog en taxi till Liverpool Station och tog därefter tåget till flygplatsen. Mitt humör fortsatte att vara skit och jag hade världens huvudvärk. Vi fick i oss lite mat och jag fick köpt en palette från Mac. I love it! Väl på planet så somnade jag fem minuter efter att vi kommit upp i luften, vilket jag behövde! Planet landade någon vid nio/tio snåret och det vart raka vägen hem. 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback