Klar och utsliten

Jag skriver att jag skall börja blogga igen och så vidare men skriver inte på en hel vecka. Bra, Louise. Inte bra alls. Om jag skall vara helt ärlig så var veckan upp och ner. Jag mådde hur bra som helst, sedan fick jag ångest över att behöva vara ute och träffa annat folk? Ja, det går verkligen upp och ner. Sedan fick jag gå upp sju på morgonen och åka till läkaren för att gå på en läkarundersökning som jag inte ens behövde men fick ändå kolla upp min problem-mage. Var iväg hos mormor och passade hennes väns hundar, som var supermysiga. Vet inte vilken ras de har, de är blandning av shih tzu och något mer, skulle jag tro.
 
Vad gör jag just nu då? Sitter i mitt fönster. Ja, jag sitter i det för första gången på två år. Det har vart där jag "lastar" av mina saker när jag kommer hem men nu har jag rensat det lite så att jag kan sitta där. Det är inte speciellt skönt att sitta för länge då det är en marmor skiva och endast en tunn filt över men det är mysigt. Får se om jag hittar på något mer idag. Är inofficielt klar med mina skolarbeten för första året av gymnasiet. Ett helt år har jag klarat! Wow, känner mig mer och mer vuxen och det är läskigt, faktiskt. 
 
Snart flyttar jag hemifrån, börjar betala mina egna räkningar, köpa mat, laga mat, what? Hur ska lilla jag klara det? Tycker faktiskt att jag är bra att spara pengar om jag verkligen vill göra något. Även om det är svårt så gör jag det. Det som skrämmer mig mest är vad jag skall göra efter gymnasiet. Skall jag plugga? Isåfall vart i världen? Skall jag jobba med en gång? Skall jag vara au-pair? Vad skall jag göra? Har inte alls bestämt mig! Helst av allt vill jag plugga journalistik i London! Det är ju min dröm! Men vi får se vad som händer. Den största frågan inför London är pengar! Det kostar något fruktansvärt mycket att plugga i England. Ett år kan kosta 90 000 svenska kronor. Alltså, vilka organ skall jag sälja, typ? Usch, vad dyrt det är. Man borde uppskatta att vi får plugga gratis i Sverige och att vi faktiskt får betalt för det!
 


snygg bild

2014-06-04 // 19:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback