Kritik/Mobbning

Jag har tänkt på en ganska viktigt sak. Kritik. Det kan ju finnas olika sorters kritik. Bra kritik, dålig, till och med mobbning är ju en slags kritik i sig. Och det är något jag får minst en gång i veckan. Det har fått mig att vara väldigt lätt på att "hugga" till. Att jag lättare säger ifrån även om det inte är en så stor sak. 
 
Men man kan ju bli kritiserade om så himla många olika saker. Vilken musiksmak man har, livstil, umgängen. Ja, det är ju bara tre små saker. Klädstil, hur man sminkar sig, vad ens framtidsplaner är. Och jag kan säga att jag har kritiserats för fem av dessa sakerna. 
 
Musiksmak
Hur många har inte blivit kritiserade för detta? Saker jag hör dagligen är "Åh, Justin Bäver låter som en tjej." "Alla i One Direction är skit fula och världens töntar." "Nej, men Cher Lloyd hon kan ju inte sjunga, hon." Jättekul att man verkligen älskar en artist. Ger sitt liv för den och får sedan höra detta? Kul, verkligen jättekul. Dessutom så får man ju bara höra att musiken man lyssnar på är skit. Ja, men tack för du tycker att jag har dålig smak! Så uppskattat!
 
Livstil
Okej. Som många av er säkert vet så åker jag ju så ofta jag kan till London! Eller går på konserter. Dessutom får jag hem nya saker i stort sätt varje vecka. Jag vet inte hur många gånger jag har blivit kallad för bortskämd. Det har typ inte nått människors hjärna att min familj kanske kämpar för varenda krona (iklusive mig själv) och att jag faktiskt inte är speciellt bortskämd. Visst, mycket får jag av mina föräldrar och släktingar men jag fixar faktiskt ganska mycket saker själv! Till exempel så ville jag jättegärna ha en märkeströja och då betalade jag själv! Tänk er för innan ni hoppar på någon!
 
Klädstil
"Alltså, varför har du bara färgglada kläder på dig?" FÖR ATT JAG VILL! "Eh, vad är det där för tröja!" EN TRÖJA SOM JAG JÄTTEGÄRNA VILLE HA! Blir så fruktansvärt förbannad på sånt här. Varför ska man kritisera någons klädstil. Många uttrycker sig genom klädstilen. Kul att man då ska trycka ner dom. Inte okej.
 
Smink
"Doppade du ansikte i sminklådan eller?" Det var jättekul att höra när man försökte att testa sig fram vad man passade i. Vad spelar det för roll hur mycket smink man har eller om man inte sminkar sig. Man ska ha det man känner sig bekväm i!
 
Framtidplaner
Haha, ja du. Det har är nog en av de största orsakerna till varför jag har blivit mobbad. I sjuan började jag lägga ut videor på youtube när jag sjöng. När man lade ut det kändes det jättebra. Men en dag sade en klasskamrat en sak till mig. En kille i min klass hade hittat videon och lagt ut den på sin facebook. Hundratals kommentarer hade strömmat in om hur dålig jag var, att jag aldrig kommer bli något, etc. HUR OMOGEN FÅR MAN LOV ATT BLI? Jag blev inte direkt ledsen utan mest förbannad. Får man inte bestämma själv vad sjutton man ska bli eller? Om jag vill bli världstjärna så vill jag väl det. Det är inget som NÅGON kan ändra på. Ja, jag sökte till X Factor. Nej, jag gick inte vidare. Men de sa fortfarande att jag var bra. Varför skulle de ljuga om en sådan sak? Helt ärligt så är jag inte den som övar speciellt mycket sång, jag sjungar aldrig upp, jag var inte speciellt förbered heller. Många saker ligger bakom ALLT. Men de sade fortfarande att jag var bra. Så då behöver ingen annan lägga sig i det. För man ska få lov att göra vad man vill med sitt liv!
 
Blev kanske ett negativt inlägg men blir så jäkla förbannad.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback