Balen

Ja, jag hade ju bal i tisdags. Dagen började i stort sätt med att halva nian plus sjuor och åttor skulle gå runt Delsjön, vilket är 7.5km. Sist vi gjorde detta hade jag svin kul men blev samtidigt sjukt trött. I år var jag otroligt korkad. Jag hade på mig converse, ett par jeans, ett linne, en tjocktröja och en skinnjacka, och det var super varmt ute. Dessutom skulle det ta svin lång tid för oss att bara gå från hållplatsen, suck. Slutade iallafall med sjugofemtusen skavsår på vardera fot, ungefär. 
 
När jag kom hem klockan ett skyndade jag mig in i duschen och fräschade upp mig själv, även om det bara gjorde ont att stå stilla på fötterna. Efteråt smörjade jag in i stort sätt hela kroppen med body butter, bara för att lukta lite extra gott, hihi. Sedan fixade jag mig, lockade håret, sminkade mig, tog på mig klänning, osv. Därefter när jag var klar gick jag till Hannah. Satt och tråkade i typ TRE timmar eftersom att alla där sprang runt och fixade sig. När klockan var typ kvart i sex tog vi kort i Hannahs trädgård och sedan gick vi till skolan. 
 
Alla åkte med buss till Västra Frölunda där våra lärare - bland annat vår lärare som vart pappa ledig - väntade på oss. Det blev för drink, vilket slutade med att jag fick Yomnas och Jacquis hallon. Jag - puckot, herself - skulle smaka på en och den smakade skit äckligt, antagligen för att den vart fryst! Vi fick lotta promdates och det slutade med att Jacqueline blev min då det vart för lite killar! 
 
Vi fick se massor med olika bildspel, först från trean och sedan från sjuan. Alltså, jag dog av garv för i en film från trean gjorde jag verkligen världens fulaste min och alla skrattade... Våra lärare showade såklart också för oss. Gud, vad vi skrattade. Har nog aldrig skrattat så himla mycket. Efteråt kopplade vi in min mobil i högtalarsystemet och körde igång ballistan. Shit - förlåt - men fasiken vad vi dansade! Eftersom att jag hade på mig Jeffrey Campbell-klackar fick jag tillslut sparka av mig de och dansa med mina vackra Hello Kitty-strumpor. Det var så himlans kul och alla var så jäkla glada! Till och med våra lärare joinade oss då och då för lite dans. 
 
När bussen tog oss tillbaka till skolan så drog några av oss ner till Sannegårdshamnen för att bara hänga. Vi var där i en kvart innan vi tröttnade och faktiskt åkte hem. Jag var hemma exakt tolv tror jag. Och jag har aldrig haft så ont i mina fötter förut. Mamma skrattade åt mig och sade "Välkommen till vuxenlivet." vilket resulterade med ett svar från en trött Louise "jag skall fan aldrig festa igen". Antar att jag en dag kommer få äta upp de orden... 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback