Gangster Squad

Måste tipsa er om en film som jag såg i söndags! Gangster Squad heter den och den går just nu på bio. Filmen är baserad på en verklig historia och den utspelar sig några år efter andra världskriget i Los Angeles. En rik gangster vid namn Mickey Cohen härjar runt och styr och ställer precis som han själv vill. Polisen har börjat tröttna på honom men de vågar inte riktigt göra något mot honom. Polischefen kallar in John O'Mara och han ber honom att ta hand om Cohen. Detta kommer med andra ord bli riktigt svårt för honom! 
 
Filmen var riktigt bra tycker jag. Gillar du action och blodiga scener är detta en film för dig! Jag blev dock äcklad/rädd under tre scener och en av de var jag faktiskt tvungen att kolla bort. Annars hade jag nog drömt mardrömmar! Men jag rekommenderar den verkligen. Filmen är dock från femton årsgräns på bio!
 
Några av skådespelarna är: Sean Penn, Josh Brolin, Ryan Gosling och Emma Stone



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback