Årsresumé del 2

Juli
Månaden började med att Spanien tog hem hela EM och min farmor ringde mig vid varje mål och vi firade vårt spanska blod. Mamma överraskade mig med biljetter till Madonna och jag blev helt till mig. Dock var det en besvikelse eftersom att hon kom ut ganska så sent på kvällen och hon var allmänt dryg mot publiken. Fick även tag i efterlängtade biljetter till Mr. Bieber och det är parkett! Spenderade ganska mycket tid ensam med hunden hemma i lägenheten även om det var varmt ute. Sommarjobbade även i farmors trädgård och det gjorde gott i fickan! Var iväg och kollade på Gothia invigningen med några vänner och deras lag. Kollade också på några matcher och stack iväg på två gothia discon tror jag, eller det kanske bara vart ett? OS startade och det kändes som att hela världen helt plötsligt var engelskmän? Hade min andra date med Jacqui och fick ett riktigt roligt samtal från mamma!
 
Augusti
Det första som hände var att jag färgade hela håret rött/lila/svart och jag blev riktigt nöjd. Samma dag åkte mamma, mormor och jag över till älskade England och vi levde loppan. Drog även med de in till London där vi åkte upp till norr och drack världens bästa milkshake. Senare mot kvällen åt vi även världens godast pizza. Kom hemoch var och åt en skitgod middag på Texas Long Horn och hade en grymkväll ute! Träffade min bebo för första gången på hela sommaren och som jag saknat henne! Vi var och såg Rix FM festivalen tillsammans med mina bebis Joanna och Cassie. Jag började nian och fick äntligen träffat Hannah efter en lååång sommar och vi tog massor utav bilder. Jag och Cassie drog den sista augusti till Stockholm och såg självaste Lady Gaga. Hon var så himla grym och hon behandlar verkligen sina fans bra! Om någon sagt att hon är dålig live, då blir jag arg för det ger henne inte alls rättvisa!
 
September
Vi begav oss hem från Stockholm och med en gång åkte jag iväg på ledarläger. Ångrar mig men ändå inte att jag åkte. Vart så otroligt trött men det vart kul ändå. Jag padlade kanot för första gången i mitt liv samtidigt som jag och Emelie skrek oss hesa under hela turen. Kom in i en ganska så jobbig period och jag var rädd att falla tillbaka till det jobbiga som fanns i sjuan. Farmor åkte över till England och kom hem med älskade Girlfriend parfymen! One Direction släppte nya låtar och livet började gå uppåt igen. Blev även ledare för kyrkan och insåg att det skulle bli en ganska så lång höst med sena måndagskvällar. 
 
Oktober
Började på min andra prao vilket var på ett café/restaurang som låg inne i stan. Besökte gymnasiemässan tillsammans med klassen vilket inte gjorde så mycket. Det vart mycket bättre framemot kvällen när jag gick med mamma och vi fick ta det i vår egna takt. Fick även klart för mig att den gymnasieskolan som jag vart ganska inriktad på inte längre vart så bra. Det blev också en releasefest för restaurang och jag hade grymt kul! Åkte på ett läger tillsammans med konfirmandrar och jag fick ge vissa en och en annan utskällning. Skolan tog förövrigt kol på mig och höstlovet som kom gjorde mig väldigt lycklig!
 
November
Blev inte så mycket bloggande för mig denna månaden. Vart iväg på ett museém tillsammans med skolan som vart skittråkig. Gick och såg den avslutande delen av Twilight tillsammans med mina fina Jacqui och Yomna. Vi lipade som aldrig förr och blev riktigt chockade över slutet. Började hänga i den gamla fritidsgården och hade skit kul! Skrev min första "Before I Die"-lista. Jag bokade för första gången en resa själv, vilka resulterade med att jag och farmor åkte över till London den sista november!

December
Kom hem efter en underbar helg i London tillsammans med farmor. Vi hann med både Nandos och shopping, vilket gjorde mig otroligt glad! Detta år deltog jag i Lucia tåget och en utav mina bästa vänner, Carro/Barro var självaste Lucia! Vart otroligt stolt över henne. Konfirmationen hade julavslutning och jag fick spela Jungfru Maria med typ hundra fusklappar som dessutom syntes, vilket inte var meningen! Ett kaosartad Göteborg var det som var på allas läppar under en tid men jag valde att ta avstånd från allt. Skolan slutade och mina betyg var så himla mycket bättre än vad de har vart tidigare. Julen smög sig sakta men säkert på oss och jag hade ingen julkänsla överhuvudtaget! Men på självaste julafton när Kalle Anka började kände jag att det äntligen var jul. Hela familjen var liksom samlad och jag försökte njuta av det så mycket som möjligt. Det vart tre stressiga dagar för mig men den 27 december fick jag alltså pusta ut! Dock blev det alldeles för länge och de höll i sig i två dagar till. Träffade lite vänner från klassen, bara för att umgås och det slutade med att vi sprang runt och svettades inne på en Laserdome arena! Spenderade nyår med Barro. Vi köpte pizza, massor utav chips och massor med cola. Hela kvällen/natten kollade vi typ bara på film och myste! Ett perfekt avslut på ett grymt år!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback