Letandes

Igår hade jag en hektiskt dag. Direkt efter skolan skyndade jag mig hem till pappa, slänge skolväskan på sängen och bytte jacka till min röda everest. Sedan sprang jag nästan hem till mamma. Efter en liten stund begav vi oss ut för att leta efter katten. Då hade han vart ute i ett dygn. Vi gick i stort sett runt i området i lite mer än en timma när jag fick syn på något. 
 
En hund skällde som en galning på en buske och hundens "matte" drog som bara den i hunden och försökte få bort den. Jag blev väldigt misstänktsam och jag halv sprang mot busken. Där låg min lilla bebis och var livrädd. Han började pipa nästan med en gång och han kröp rädd ut till oss. Vi bar in honom fort och han pep som bara den så fort han kände igen sig. 
 
Direkt efter att jag kom hem till mamma gick jag hem till pappa igen och åt. Vilade lite och sedan packade jag i ordning mina saker och begav mig till mamma. Vart ganska trött så jag somnade i soffan. Som vanligt snackade jag gojja i soffan och de fattade ingenting. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback