Jag vill

Suttit ett tag och bara funderat. Vad vill jag egentligen? Jag vill leva på min sång. Vill bli skådespelerska. Vill bli författare. Vill bli dansare. Men jag är inte världsbäst på något av det där. Både ris och ros har jag fått. Men inget är något som man direkt kan utbilda sig till. Visst, du kan ta sånglektioner, du kan ta lektioner i att agera, du kan gå på skrivar kurser och du kan ta danslektioner. Men jag känner att jag inte skulle passa in där. Sånglektioner är så himlans dyrt och det har jag frågat om flera gånger, men nej. Teater lektioner har jag knappt funderat på. Och det vet jag inte om jag vill. Skrivarkurser känns inte som min grej direkt, får panik om jag inte får skriva om vad jag vill i skolan. Och dansen, ja. Känner mig som en elefant varje gång jag försöker. Jag vet att det är bara mitt självförtroende som spökar men jag är rädd. För jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv. Eller jo, jag vet vad jag vill bara inte hur jag ska ta mig dit. Alla tjatar om att man ska gå den säkra vägen. Utbilda sig till något så att man kan tjäna mycket pengar.
 
Jag vill inte det. Jag vill ta risker. Jag är inte bra en speciell sak. Eller målvakt är jag ganska bra på, men jag vill inte leva på fotbollen. Det ville jag för, men inte nu. Jag vet att det finns baksidor av kändisskap och allt det där men jag kan leva med det. Jag vill, jag vill, jag vill! Jag vill veta allt nu. Vara bra på allt. Men det går inte. Och jag vill inte sitta på ett kontor i resten av mitt liv och ha tråkigt på jobbet. Hur kul är det? Jag vill så mycket men ingenting händer. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback