This pain in my heart

♥ Dag 7 – Min bästa vän.
Ja, nu är det så här att jag inte bara har en! Jag har hur många som helst men jag kan ju ta några av dom iallfall.
  1. Den jag börjar med är min faster/bästa kompis Lalita. För att göra en lång historia kort är hon min farfars nya frus yngsta dotter, alltså min pappas pluslillasyster. Vi träffades första gången när vi båda var sju tror jag. Vi bodde ett tag tillsammans innan jag och pappa flyttade ut. Men ja, vi har alltid kul tillsammans och vi har samma intressen. Lalita är lika gammal som mig, det skiljer bara några månader på oss.
  2. Den andra är Yomna. Hon började i min klass förra året när vi båda började sjuan. I början så typ hatade vi varandra men efter några månader började vi bara att prata och insåg att vi hade rätt så mycket gemensamt. Ibland känns det som att Yomna är min försvunna tvilling. Jag har faktiskt fått henne att bli lite mer som mig och nu är hon helt galen! Haha, nä men jag älskar henne oavsett vad. Och hon fyller faktiskt år idag! På alla hjärtans dag. Vilket jag har slutat fira tack vare det :)
  3. Den tredje är Arabela. Hon började samtidigt som Yomna i min klass och det var väl typ tack vare henne som jag inte snacka med Yomna i början. Jag och Arabela hade ingen bra start alls. Vi ville vara de coola tjejerna och Arabela ville verkligen inte ta någon skit från oss. Men ja, det löste sig iallafall. Nu är vi jättebra vänner och vi har alltid kul. Hon kan alltid komma till mig om det är något och jag vet att om jag kommer till henne så lyssnar hon på mig.
  4. Den fjärde är Carro. Vi började i samma klass i trean när dom slog ihop två klasser. Hon säger alltid att när jag kom tillbaka från Turkiet så var jag den första som sa vad jag hette och hon satt där jätteblyg och vågade inte säga någonting. Men vi har vart jättebra kompisar sedan typ fyran och precis som med de andra har vi alltid kul tillsammans. Vi delar samma dröm, att bli något stort och vi stöttar alltid varandra. Det var Carro som sa först att jag borde söka till X Factor.
  5. Den femte är Hannah. Vi har gått i samma klass i åtta och ett halvtår. Fattar ni hur länge det är? Men ja, jag kommer ihåg att Hannah var lite elak mot mig i början men sedan löste allt sig. Vi har våra dagar och självklart kan vi ryka ihop på varandra men vi gör det bästa utav situationen. Hannah och jag var i Stockholm tillsammans i höstas och jag har aldrig haft så kul. Vi drog till och med ut själva och det var nära att vi gick vilse men som tur är så har jag ett bra lokalsinne att vi faktiskt hittade.
  6. Den sjätte är Jacqui. Vi blev kompisar sommaren innan trean och vi visste att vi skulle börja i parallell klasser med varandra. Det var p.g.a. hennes initiativ som jag började i fotboll. När vi var små så var vi ofta med varandra efter skolan eftersom att vi bodde så nära varandra. Vi har haft ett enda bråk och sedan dess och vi försökt att inte ryka ihop med varandra. Vi har alltid kul och när jag mår dåligt vet jag att hon alltid finns där för mig.
  7. Den sjunde är Julia. Vi träffades när jag började i fotbollen men blev riktigt bra kompisar när våra föräldrar blev tillsammans. Fast när de var tillsammans var vi ofta sura på varandra men efter har vi kommit varandra riktigt nära. Vi typ har nästan allt gemensamt. Vi älskar att spela fotboll, dansa, läsa ja, jag orkar inte rabbla upp allt men vi gillar väldigt mycket saker.
  8. Och den sista som jag orkar skriva blir Matilda. Hon började lite efter i vår klass i sjuan. Vi har inte vart sådär jättebra kompisar innan men nu innan jullovet blev vi jättebra vänner. Vi kan prata om allt och har alltid kul tillsammans. Vi lurade till och med en vikarie att vi var kusiner och efter det kallar vi varandra för det.
Ja, då vet ni lite om mina bästa vänner. Jag har dock fler men det skulle blivit så mycket om jag hade skrivit om alla. Känn dig inte bortglömd om jag missade dig :(



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback