Åldernoja

Idag har jag fått sova ut, lite iallafall. Var iväg en stund runt lunch på Hisingen och passade på att åka hem till mamma samtidigt. Skall nämligen på bio nästa vecka så behövde en biobiljett. Blev ombedd (stavas det så?) av mamma att INTE kolla brevinkastet. Antar att mina födelsedagspresenter är på väg? Åh, jag är så taggad på att fylla sjutton. Lite närmare vuxenlivet. Sedan tycker jag det låter coolare att säga att man är sjutton, eller? Känns lite bättre. Fast så kände jag säkert förra året när jag fyllde sexton också. Känner alla så? 
 
Alla har även sagt till mig att jag kommer få världens ångest ju äldre jag blir. Men jag tror faktiskt inte det. Att fylla år betyder så mycket mer för mig. Ett år extra som jag har överlevt. Ett år extra då jag har blivit lite klokare. Jag har klarat ett år till utan att bli dödsjuk. Förstår ni vad jag menar? Det betyder något för mig. Jag har mått så dåligt tidigare och detta får mig faktiskt att må bättre. Åldernoja är inget för mig. Jag oroar mig för så mycket annat, men inte min ålder. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback