Dagen efter

Känner mig inte speciellt bra idag heller. Saknar Adidas. Väntar på att man skall höra hans tunga tassar mot golvet. Men det kommer inte. Det enda som hörs är Messi. Messi som tittar på mig med stora ögon och inte förstår varför tårarna rinner nerför mina kinder. Han letar inte ens efter Adidas. Varför vet vi inte. Men han gör det inte. Igår bröt vi ihop för att han kastade i sig godisbitarna på golvet, precis som om Adidas skulle komma och ta de ifrån honom. Imorse tittade han sig förvånat omkring när Adidas inte kom lagom till frukosten. Det gör ont i mig. Jag tittar på Messi när han sover och jag är rädd att han skall sluta andas han med. Men jag vet att det inte kommer bli så. Ändå ligger tanken längst bak i huvudet. Tänk om han inte vaknar, han med. Det känns inte bra, inte alls. Jag orkar ingenting. Vad har jag gjort idag? Tittat på tv och ätit lite. Känner mig förjävlig för att vara helt ärlig. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback