I can care less what you think

Jag har funderat på en sak ett tag nu. Varför har folk så mycket förutfattade meningar om alla. Alla invandrare är inte terrorister, alla ungdomar super sig inte fulla, osv. Ibland kan jag få blickar av gamla tanter både för att jag är ung och för att jag inte ser svensk ut. Är jag ute med min mamma då är jag plötsligt okej?
Varför är det så här? Är du homosexuel eller bi eller vad du nu har för sexualitet förutom hetro så är det fel på dig? Nej, så är det inte. Vi alla är människor, varför ska det spela en sådan stor roll. Människa som människa. Jag säger detta för jag vet att när folk frågar mina föräldrar hur gammal jag är och de nämner att jag är tonåring så går det runt massa tankar i andras huvuden. Sluta upp med detta, bara för att vissa tonåringar beter sig så, betyder det inte att jag gör det. Mina föräldrar försöker nästan få mig att gå ut och festa (inte så då men ni fattar). Jag är bara inte en sådan person som känner för att dricka, ta droger eller vad som helst. Jag trivs bra med att vara besatt av musik och kändisar. För jag känner att jag får ut mycket mer av det. Jag kan resa p.g.a. att jag kanske vill gå på någon konsert. T.ex. så åkte jag ju till London för att se Cher Lloyd och jag har biljetter till One Direction. Det är sådan jag är men alla ska ha så himla mycket fördomar. Folk tror att jag är utlänning men jag känner mig inte som en? (Absolut inget fel att vara en!) Jag är uppväxt i ett svenskt hem, firar svenska traditioner och känner mig svensk. Självklart är jag stolt över min sydamerikanska gen men det är så här jag känner.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback